6 Ekim 2013 Pazar

Ayva Reçeli

Evet merhaba tekrar, hemen ocaktan bir tarif vermek istiyorum sizlere :)

Malumunuz ayva mevsimi geldi. Geçen haftasonu yazlığımıza gidince yanımızda (çoğu olmadığından dalda bırakmak zorunda kaldık gerçi) ayvalarımızla geri döndük.

Babamın 'bunlarla reçel yapalım mı?' demesi üzerine az da olsa bir ayva reçeli yaptık, umarım sizde tariften esinlenerek yapar ve yaparkende bizim gibi çok eğlenirsiniz...





MALZEMELER

4 ayva
1 su bardağı su
2 su bardağı şeker
1 çubuk tarçın
1 limon
5-6 adet karanfil
(ayva çekirdiklerini atmayalım onlarda renk için kullanılacak)







Önce ayvalarımızı rendeliyoruz yada bizim ki gibi doğruyoruz. Bence babam biraz ince doğrandı. Ben biraz daha küp küp seviyorum. Yediğimde şöyle biraz dişe gelsin istiyorum. Evet istediğimiz gibi doğruyoruz.
Üzerine suyumuzu koyup ayvalar hafif pişene kadar kaynatıyoruz. Sonrasında üzerine şekeri ekliyoruz. Bu ölçü şeker, ne çok az ne çok fazla. Eğer çok tatlıcılardansanız biraz daha şeker ekleyebilirsiniz. Tercih meselesi.
Tarçını (büyük parçalar halinde) kırarak, karanfilleri bütün olarak atıyoruz. Çekirdekleride aynı şekilde atıyoruz.





Eğer 'yok ben içinden tek tek ayıklayamam bunları' diyorsanız bir tülbente sarıp içine öyle atmanızı tavsiye ederim. Ancak ben içine direkt atıldığında kokusunu, tadını, rengini daha iyi verdiğini düşünenlerdenim. Bu da tercihe kalmış bir mesele sanırım. Ve tabi eğer karanfil-tarçın oranını yükseltmek isterseniz buyrun öyle yapın. Ama sonrasında nasıl olduğunun haberlerini bize de verin lütfen :)

Evet ocaktan almadan 5-6 dakika öncede limonumuzu sıkıp içine eklediğimizde reçelimiz hazır...





Ağzınızın tadı herdaim yerinde olsun inşallah..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder